جلسه شورای اسلامی شهر فرخی با نماینده محترم ومحبوب شهرستان های نایین وخوروبیابانک

 اولین جلسه ی نماینده ی محترم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در مجلس نهم جناب  آقای حمیدرضا طباطبایی نایینی با امام جمعه و اعضای شورای اسلامی شهر فرخی امروز بعد از ظهر در محل دفتر شورای اسلامی ساعت 19:15 دقیقه مورخ 90/3/30 برگزار شد در این جلسه ابتدا آقای نبوی ریاست محترم شورا ضمن عرض خیر مقدم خدمت نماینده ی محترم شهرستان و هیئت همراه و تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه به برخی از مشکلات موجود در سطح شهر فرخی و درخواست های مردم اشاره نمود سپس حضرت حجت الاسلام و مسلمین شیخ محسن شیخی امام جمعه ی محترم فرخی ضمن عرض خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور نماینده ی محترم شهرستان در شهر فرخی و تبریک اعیاد مبعث  و شعبانیه خدمت نماینده و اعضای حاضر در جلسه به برخی از درخواست های مردم در موارد ذیل اشاره نمودند و خواستار پیگیری نماینده ی محترم جهت برآورده شدن آن ها را نمودند.

 

 

1- ارتقای فرخی به بخشداری با توجه به تازه تأسیس بودن شهرستان و ضرورت توسعه ی آن 

2- پیگیری وضعیت اشتغال جوانان جهت جلوگیری از مهاجرت آن ها به سایر شهر ها(احداث کارخانه ی سیمان سفید با توجه به وجود مواد اولیه ی آن در کوه های اطراف فرخی)

3- پیگیری احداث کلانتری

4- پیگیری تکمیل پروژه ی باززنده سازی کشتخوان فرخی

 

در ادامه ی جلسه آقای بینایی ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ی محترم شهرستان در جلسه ی شورای اسلامی خواستار پیگیری ارتقای باجه ی بانک ملت به شعبه و راه اندازی شعبه ی بانک کشاورزی در شهر فرخی شد.

سپس اقای فرخ سرپرست محترم شهرداری فرخی ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ی محترم شهرستان در جلسه ی شورا به برخی از کمبود ها و نارسایی های شهرداری فرخی اشاره نموده و از نماینده ی محترم شهرستان تقاضای پیگیری و پشتیبانی در گرفتن امکانات در زمینه های ماشین آلات ایستگاه آتش نشانی و ساخت ساختمان شهرداری را نمودند.

در ادامه ی جلسه آقای غفاری ضمن تقدیر و تشکر از حضور نماینده ی محترم شهرستان در جلسه به سفر قریب و الوقوع رئیس جمهور محترم و هیئت وزیران به شهرستان خوروبیابانک اشاره نموده و با توجه به این که طرح خاصی در سفر های قبلی رییس جمهور به استان در شهر فرخی اجرا نشده خواستار پیگیری نماینده ی محترم در اجرای یک طرح به صورت ویژه در این سفر از جمله احداث ورزشگاه خاص بانوان شده است.

در پایان جلسه آقای طباطبایی نماینده ی محترم شهرستان های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک عید مبعث و اعیاد شعبانیه خدمت حاضرین در جلسه  به مسائل مطرح شده در جلسه اشاره نموده و ارتقای فرخی به بخشداری را جهت توسعه ی شهرستان ضروری دانست و با توجه به مطرح شدن آن در سطح استان و وزارت کشور ابراز امیدواری کرد که با پیگیری بتوان این خواسته ی مردم را عملی کرد سپس در خصوص اشتغال به نبود زیر ساخت های انرژی (آب، برق ، گاز) اشاره نموده و ابراز امیدواری کرد با حضور رئیس جمهور محترم در شهرستان بتوان گام های عملی را در زمینه ی اشتغال برداشت در خصوص پیگیری کلانتری، بانک، امکانات شهرداری، سالن ویژه ی بانوان و مشکلات بهداشتی از اعضای شورا درخواست نمود سوابق مربوط به اقدامات انجام شده را در اختیار ایشان گذاشته تا پیگیری های لازم صورت پذیرد و در خصوص بحث بهداشت به حضور خود با ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان در شنبه ی هفته ی آینده اشاره نمودند که در مرکز بهداشت و درمان فرخی مشکلات این مرکز مرتفع گردد.

تصاویر تا لحظاتی دیگر...


|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : سه شنبه 30 خرداد 1391
شورا پیگیر بیش از پنجاه مورد از درخواستهای عمومی فرخی است.

آقای نبوی در جلسه کمیته برنامه ریزی استقبال ار ریاست جمهوری عنوان داشت: بیش از پنجاه مورد از مطالبات و مشکلات عمومی فرخی توسط شورا و شهرداری در دست پیگیری است و با توجه به موقعیت و متناسب با حضور مسئولین محترم ذیربط در فرخی و یا شهرستان و یا حضور در جلسات فراشهرستانی و یا ادارات استانی و کشوری این درخواست ها  پیگیری می شود. وی عنوان داشت این پیگیری ها با شکل های مختلف  مکاتبه و یا مذاکرات حضوری و تلفنی صورت می پذیرد.

رییس شورای اسلامی شهر فرخی  ضمن تشکر از مسئولین محترم در رفع مشکلات ،  ارتقای دهستان بیابانک به بخش ، ارتقای باجه بانک ملت به شعبه و نصب دستگاه خودپرداز ، تاسیس دفتر پست شهری ، تاسیس کلانتری ، ساخت استخر ، ساخت سالن ورزشی بانوان ، تخصیص اعتبار لازم برای بهسازی و آسفات خیابان ها و معابر ، رفع مشکلات طرح کشتخوان فرخی ، شبانه روزی شدن مرکز بهداشتی درمانی ، ایجاد پایگاه اورژانس جاده ای ، و... را به عنوان مهم ترین درخواست ها مطرح کرد و بیان داشت که نامه های حاوی این درخواست ها آماده می شود و در سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی تقدیم خواهد شد.


|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391
جلسه مشترک شورای اسلامی با رییس مرکز فنی و حرفه ای فرخی

عصر سه شنبه مورخ 23/3/1391 برای بررسی راهکارهای گسترش فعالیت های مرکز فنی و حرفه ای و تشکیل کلاس های گوناگون جلسه ای با حضور اعضای شورا و  بشیر حمیدی برگزار گردید .

نبوی رییس شورا با تشکر از تلاش های مسئولین سازمان فنی و حرفه ای و آقای حمیدی و خیر مقدم به ایشان اظهار امیدواری کرد که با گسترش فعالیت ها ی مرکز، کارآموزی و کارآفرینی در فرخی توسعه پیدا کند.

حمیدی با ارائه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته در مرکز از کلاس های آموزشی درنظرگرفته شده برای ترم تابستانه خبر داد . وی اظهار داشت از شهرها و روستاهای اطراف متقاضیان فراوانی برای حضور در دوره های آموزشی مرکز استقبال کرده اند اما متاسفانه از شهر فرخی چندان استقبالی نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت که امکان به کارگیری نیرو به عنوان مربی مرکز وجود دارد . افرادی که حداقل مدرک فوق دیپلم مرتبط با دوره های آموزشی دارند می توانند با شرکت در آزمون مربیگری به عنوان مربی آموزشی مشغول به کار شوند.

در ادامه از شورای اسلامی تقاضا کرد که کمک کنند تا اقدامات مقتضی در زمینه جذب کارآموزان صورت پذیرد .

رییسی نیز ضمن تشکر از فعالیت های مرکز بهره گیری از فضای مجازی را بهترین راهکار برای گفت و گو با جامعه هدف یعنی جوانان و نوجوانان دانست و از آقای حمیدی خواست که با تعامل سازنده با مدیران سایت های خبری فرخی و شهرستان تبلیغات لازم را صورت دهد.

وی اظهار داشت که باید اهمیت چنین دوره هایی برای مردم تبیین شود و اقدامات تبلیغی و فرهنگی در این زمینه تقویت شود.

بینایی نیز تبلیغ چهره به چهره را راهکار مناسب در این زمینه دانست .

در پایان مقرر شد که جلسه ای با حضور امام جمعه ، فرمانده پایگاه بسیج ، مسئول حلقه های تربیتی طرح صالحین ، مسئولین کانون های فرهنگی و ... تشکیل و راهکارهای لازم در آن جلسه بررسی  شود و تبلیغات دوره ها به وسیله تراکت و فضای مجازی صورت گیرد.

 


|
امتیاز مطلب : 40
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1391
مرکز فنی و حرفه ای ـ گنجی که قدر نمی دانیم.

 امروزه کارآموزی  تنها به عنوان غنی کردن اوقات فراغت مطرح نیست بلکه بخشی از فرایند توسعه و پیشرفت در زمینه های گوناگون است. دیگر نمی توان با یادگیری های تجربی و بدون آموزش های رسمی امیدی به شاغل شدن در بخش های مختلف داشت. 

استفاده  از مدارک آموزشی مراکز فنی و حرفه ای برای خود اشتغالی و یا ایجاد شغل های پایدار و هم چنین بهره گیری از وام های خود اشتغالی در این زمینه اهمیت استفاده از دوره های مذکور را دوچندان می کند. به ویژه این که دوره اموزش ها کاملا رایگان است.

نمی توان از دولت انتظار داشت که برای همه افراد چه تحصیل کرده و چه غیر تحصیل کرده شغل ایجاد نماید اما می توانیم از خودمان توقع داشته باشیم که با شرکت در دوره های مختلف کارآموزی متناسب با علاقه و ظرفیت های داخلی شغلی آبرومند و پردرآمد برای خودمان بیافرینیم و حتی در این راه کارآفرین باشیم  و از نیروی بازوی خویش بهره گیریم که چون شیر به خود سپه شکن باش           فرزند خصال خویشتن باش.

متاسفانه با وجود تاسیس مرکز فنی و حرفه ای با کلاس های متنوع و متعدد به دلیل نبود فرهنگ اشتغال در بخش های فنی مرکز از عدم استقبال جامعه هدف یعنی جوانان و نوجوانان می نالد . سالیانه دولت هزینه های هنگفتی را برای این مرکز متقبل می شود ولی کارآموزان علاقه چندانی برای شرکت در کلاس ها و اخذ مدرک کاراموزی ندارند.

تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان عزم همگانی را می طلبد. از همه عزیزان دعوت به عمل می اید رهنمودهای خویش را در زمینه گسترش فعالیت مرکز و جذب جوانان و نوجوانان از طریق همین وبلاگ و یا حضوری ارائه فرمایند تا  بررسی و اقدام شود.

   


|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1391
مردم خوسته های خود را جهت پیگیری و انعکاس به مسئولین به شورا ارائه کنند

یکی از وظایف شورای اسلامی پیگیری خواسته و مطالبات مردم ( چه خواسته های عمومی و چه مطالبات فردی) است. شورای اسلامی به عنوان نماینده و خادم مردم باید از خواسته های قانونی مردم حمایت و از طرق گوناگون ( مکاتبه ، مذاکره حضوری و تلفنی و ... ) برای عملیاتی شدن آنها بکوشد.

بسیاری از مردم گمان می کنند که شورا باید کار اجرایی انجام دهد در صورتی که اصلا چنین نیست . آنان می پندارند که اگر شورا درگیر کار اجرایی نشد پس معلوم می شود که به وظیفه خود عمل نکرده است . تمام فعالیت های اجرایی بر عهده شهرداری است . شورا بر اساس قانون وظیفه دارد پیگیر رفع مشکلات و کمبودها باشد . برای موفقیت در این زمینه نیز مردم باید خواسته های خویش را ارائه کنند تا برای تحقق آنها تلاش شود . در پیش بودن سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی فرصت خوب و استثنایی است که امیدواریم مردم مانند همیشه از آن به خوبی استفاده کنند. 

مسئله مهم دیگر این است که بیان خواستها باید منطقی بوده و مطالبات نیز قابلیت تحقق داشته باشند. برخی افراد وقتی خواسته ای را مطرح می کنند می خواهندحتما جامه عمل و تحقق بر آن پوشانده شود در حالی که تحقق بسیاری از آرزوها زمان بر است. عملیاتی نشدن یک خواسته دلیل بر عدم پیگیری آن نیست. مثلا در زمینه دستگاه خود پرداز بانک ملت و یا واگذاری ADSL متاسفانه پیگیریهای فراوان و همه جانبه، نتیجه عملی نداشته است. یا در زمینه ارتقای دهستان بیابانک به بخش تا کنون علاوه بر مذاکرات گسترده با مسئولین ذیربط بیش از سی مورد مکاتبه صورت گرفته ولی هنوز تا محقق شدن فاصله زیادی داریم.

 آن چه در این زمینه مهم است پافشاری منطقی و قاطعانه بر پیگیری درخواستهاست . ما مسئول انجام وظیفه ایم تحقق نتیجه در گرو عنایت باری تعالی ، پیگیری ، حمایت و دعای مردم و تلاش مجموعه مسئولین است.


|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1391
انتقاد و پیشنهاد جاری ساختن خون تازه در رگهای افکار و اندیشه هاست..

پویایی و مانایی اندیشه ها و رفتارها در صورتی امکان پذیر است که با نو کردن پی در پی از ایستایی آنها جلوگیری شود. اگر آبگیری خواسته باشد مرداب گونه دچار رخوت و سکون و مردگی نشود باید  اجازه دهد  آب های تازه و سیال نهرها به درونش سرازیر شوند و نشاط و سرزندگی را به وی هدیه کنند.

پیکره انسان به گونه ای ساخته شده است که باید مدام خون تزه و سالم در رگهای آن جاری و ساری باشد. اگر روزی خون رگهای بدن انسان دچار لختگی وانجماد شود انسان جسمی غیرمتحرک خواهد شد که مرگ تنها راه علاج آن است.   باید پی در پی خون تازه به مغز به عنوان فرمانده اعضا وارد شود تا کارایی لازم را در خدمت به آنان داشته باشد .

در یک جامعه نیز همه باید دست به دست هم بدهند تا خون تازه در رگهای اجتماع جاری شود و مسئولین به عنوان فرماندهان باید جویای تازگی و نوشدگی باشند. پیشنهادها و انتقادهای سازنده خون تازه ای هستند که کمک می کنند تا پیکره جامعه سرزنده و شاداب به فعالیت های خود ادامه دهد.همان گونه که اگر خون سالم باشد به ماندگاری وجود انسان کمک می کند انتقادها و پیشنهادها نیز باید سازنده ، عملی ، همراه با بیانی منطقی و مودب باشند در غیر این صورت چونان خون ناسالمی خواهد شد که پیکره جامعه را از هم خواهد پاشید.

شورای اسلامی ار کلیه عزیزانی که دل در گرو پیشرفت فرخی عزیز دارند تقاضا می کند ایده های خود را ارائه کنند تا گنجینه ای ناتمام از آنها فراهم آید و چراغ راهی باشد برای آینده ای روشن تر.

 ضمنا در مدت کوتاه راه اندازی وبلاگ بسیاری از بزرگواران، اندیشه های ارزشمند خود را به عنوان نظر ارائه فرموده اند که ضمن سپاس فراوان بدانان قول می دهیم مجدانه و در حد مقدور به فرمایششان لباس عمل بپوشانیم.


|
امتیاز مطلب : 57
|
تعداد امتیازدهندگان : 14
|
مجموع امتیاز : 14
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : یک شنبه 21 خرداد 1391
نماز و ذوالفقار و شهدای عزیز آذین بخش سطح شهر و زینت بخش کوچه های دل

شمشیر علی شکسته می شود . محمد(ص) تنهاست و علی بی شمشیر. فریادی دل آسمان را می شکافد لافتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار . اینک ذوالفقار در دستان مولاست. سینه کفار دریده می شود و  گردنها دور از سرها مانند گوی بدین سوی و آن سوی پرت می شوند.

علی در محراب نماز به شهادت می رسد و ذوالفقار تنها می ماند و منتظر . تا فرزند موعود از کنار کعبه مومنان را به یاری دین خدا بخواند و سربازان پاک امام معصوم(عج) به یاری اش بشتابند و جان خویش را در طبق اخلاص تقدیم مولا کنند.

 

با آماده سازی تابلو تصاویر شهدای عزیز و تندیس های ذوالفقار مولا و نماز ، شهر رنگ و بویی تازه ومعطر می گیرد ، کوچه های دلمان نیز.

 

 


|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : چهار شنبه 17 خرداد 1391
امام خمینی (ره) گنجینه ای ناب و نایاب و تمام نشدنی

 سال ها می گذرد حادثه ها می آیند              انتظار فرج از نیمه خرداد کشم

روزها گر چه همه روشنند اما همه سفید نیستند ، چهاردهم و پانزدهم خرداد نیز روشنند و روشنگر اما درزی ازل بر  قامت این دو روز داغ و ماندنی ، لباس سیاه دو خته است و در مقابل تقدیر الهی ، غیر تسلیم و رضا کو چاره ای؟ خاطره تلخ رحلت ملکوتی پیر سفر کرده انقلاب آن قدر جانسوز است که تا همیشه روز چهارده خرداد  سیاه پوش خواهد ماند .

امام یک حقیقت همیشه زنده است و گرامی داشتن چهارده خرداد گرامی داشتن این حقیقت زنده و ماندگار . مردم ولایی ما دل در گرو عشق به حقیقت دارند و کلام و رفتار امام راحل را برای همیشه نقش نگین قلب خویش کرده اند .چهارده خرداد تنها بهانه ای است برای تجلی این عشق شکوهمند و پایدار.

یاد و خاطره امام (ره) و شهیدان عزیز را گرامی می داریم و به روح بلندشان درود می فرستیم.

 


|
امتیاز مطلب : 106
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : شنبه 13 خرداد 1391
سفر ریاست محترم جمهوری اسلامی به شهرستان ، باب تازه پیشرفت

 به یمن شهرستان شدن خوروبیابانک برای اولین بار عالی ترین مقام اجرایی کشور پا به سرزمینی می گذارد که مردمان آفتاب سوخته اش ، درختان روییده در شوره زارانش را با عرق جبین آبیاری می کنند و پنجه در پنجه آفتاب سوزان تموز ،کشتزارها را با سرپنجه های همت و شوق خویش شخم می زنند . خورشید گرگرفته یار دبستانی آن هاست و نمک های رسته بر دامن کویر همدم همیشگی شان و تاول های برآمده  بر دستان زمخت ساکنان این سرزمین دورمانده از شهرهای آباد و بزرگ ، سند محکم سخت کوشی و خستگی ناپذیری شان و  نخل های استوار بر خاک نشسته ، سوگسروده ای است که طعم شیرین زندگی در تفته زار کویر را به تلخی جانکاهی بدل کرد. 

این مردم نستوه  شایسته ترحم نیستند بلکه بایسته تنعم اند . اگر قهر طبیعت و تقدیر الهی بر این تعلق گرفته که بکوشند و درخور تلاششان نیابند ، تدبیر مسئولین باید به مددشان بیاید و این سفر می تواند آغازی باشد بر پایانِ بخشی عظیم از محرومیت ها و محدودیت ها.

نمی توان خوروبیابانک را به اصفهان متصل کرد اما می توان آب گوارای سرچشمه های بختیاری را به این جا منتقل کرد.

از پالایشگاها و مخازن عظیم گاز دوریم اما لوله ها می توانند این فاصله را بردارند .

جوانان جویای کارند و و در پی اقامت ماندگار در زادگاهشان . اگر دستی آستین بالا بزند و دستشان را بگیرد و پا به پا ببرد تا شیوه راه رفتن به آنان بیاموزد آنان آماده بالا رفتن از قله های پیشرفت و افتخارند. الفبای دانندگی باید با خلعت دارندگی همراه باشد تا ماندن در  سرزمین اجدادی ،بر قامت دلربای جوانان سخت کوش آن ،زیبا و برازنده باشد. 

پس یا علی مدد

 

 


|
امتیاز مطلب : 108
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : پنج شنبه 11 خرداد 1391
قره العین من آن میوه ی دل یادش باد که خود از دست شد و کار مرا مشکل کرد

برادر عزیز و بزرگوار جناب آقای طباطبایی شهردار محترم جندق

پر پر شدن گل باطراوت بوستان زندگیتان  - محمد حسین عزیز -در آغازین دوره شکوفایی و بالندگی غم جانکاهی است که شنیدنش دلمان را به درد آورد. صبر در مصیبت از دست دادن فرزند نوجوان هر چند سخت و طاقت فرساست اما اجر  آن در پیشگاه قادر منان، عظیم و ارزشمند است.

این مصیبت دردناک را محضر حضرت عالی ، خانواده محترم و جمیع سوگواران تسلیت عرض نموده و صبر جزیل و اجر عظیم از درگاه خداوند متعال خواستاریم.

ایزد رحمان عزیز از دست رفته تان را در بهشت متنعم گرداند.


|
امتیاز مطلب : 115
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : سه شنبه 9 خرداد 1391
نام های زیبا بر تارک کوچه های شهر

شهرداری در نظر دارد کوچه های شهر را با اسامی زیبا نام گذاری کند.

شهروندان محترم اسامی زیبای پیشنهادی خود را به روابط عمومی شهرداری تحویل دهند.

 نامهای پیشنهادی باید نمادی از فرهنگ و اعتقادات و زیباییهای طبیعت بوده و متناسب با ذوق و سلیقه مردم و اقلیم فرهنگی و جغرافیایی باشد . معرفی مفاخر و سنن خوب گذشته یکی از مولفه های مهم در این زمینه است که عزیزان باید به آنها توجه کنند. 


|
امتیاز مطلب : 125
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391
در آینده ای نزدیک خرماهای مرغوب بومی شده کام مردم را شیرین می کند.

در راستای کمک به جایگزینی نهال های مرغوب خرما نهال های خرما با قیمت یک هزار تومان توسط آقای سید جعفر علوی ( نماینده شرکت) در فرخی توزیع می گردد.

کشاورزان زحمت کش فرخی در سالهای اخیر به دنبال تهیه نهال های مرغوب با قیمت مناسب بوده اند که این امر با حمایت دولت و همت بخش خصوصی در حال محقق شدن است.

لازم به ذکر است خرید ، حمل و توزیع نهالهای مذکور برای دولت بیش از دویست هزار ریال هزینه دربردارد.


|
امتیاز مطلب : 120
|
تعداد امتیازدهندگان : 26
|
مجموع امتیاز : 26
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391