مرکز فنی و حرفه ای ـ گنجی که قدر نمی دانیم.

 امروزه کارآموزی  تنها به عنوان غنی کردن اوقات فراغت مطرح نیست بلکه بخشی از فرایند توسعه و پیشرفت در زمینه های گوناگون است. دیگر نمی توان با یادگیری های تجربی و بدون آموزش های رسمی امیدی به شاغل شدن در بخش های مختلف داشت. 

استفاده  از مدارک آموزشی مراکز فنی و حرفه ای برای خود اشتغالی و یا ایجاد شغل های پایدار و هم چنین بهره گیری از وام های خود اشتغالی در این زمینه اهمیت استفاده از دوره های مذکور را دوچندان می کند. به ویژه این که دوره اموزش ها کاملا رایگان است.

نمی توان از دولت انتظار داشت که برای همه افراد چه تحصیل کرده و چه غیر تحصیل کرده شغل ایجاد نماید اما می توانیم از خودمان توقع داشته باشیم که با شرکت در دوره های مختلف کارآموزی متناسب با علاقه و ظرفیت های داخلی شغلی آبرومند و پردرآمد برای خودمان بیافرینیم و حتی در این راه کارآفرین باشیم  و از نیروی بازوی خویش بهره گیریم که چون شیر به خود سپه شکن باش           فرزند خصال خویشتن باش.

متاسفانه با وجود تاسیس مرکز فنی و حرفه ای با کلاس های متنوع و متعدد به دلیل نبود فرهنگ اشتغال در بخش های فنی مرکز از عدم استقبال جامعه هدف یعنی جوانان و نوجوانان می نالد . سالیانه دولت هزینه های هنگفتی را برای این مرکز متقبل می شود ولی کارآموزان علاقه چندانی برای شرکت در کلاس ها و اخذ مدرک کاراموزی ندارند.

تشویق و ترغیب جوانان و نوجوانان عزم همگانی را می طلبد. از همه عزیزان دعوت به عمل می اید رهنمودهای خویش را در زمینه گسترش فعالیت مرکز و جذب جوانان و نوجوانان از طریق همین وبلاگ و یا حضوری ارائه فرمایند تا  بررسی و اقدام شود.

   




|
امتیاز مطلب : 47
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : روابط عمومی
تاریخ : سه شنبه 23 خرداد 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: